tisdag, april 24, 2007

skyll på mig

Telefonsäljare #10000: Häj (bred värmländska), vi har ätt ärbjudandä (fortsätter på vanlig svenska för ökad läsbarhet), nämligen att du får 12 nummer Kalle Anka och en dvd för bara enåenhalvmiljon. Efter de 12 numren avslutas prenumerationen utan att ni behöver göra någonting.
Krypet: Alltså inget tjafs, prenumerationen bara avslutas?
Säljaren igen: Präcis!
Krypet: Okejrå.

Så skyll på mig nästa gång en telefonsäljare ringer dig. Det är mitt fel att de fortsätter kränga junk telefonledes. Sorry. Det passade in, just den här enda gången. Nästa gång är jag lika avvisande som vanligt.

2 kommentarer:

kazarnowicz sa...

är det kalle anka for real? repekt! jag gillar fortfarande kalle ankas pocket.

jag har också köpt av telefonförsäljare. men bara prenumeration på morgontidning.

superkryp sa...

Kalle Anka for real! Men det är inte jag, det är lillkrypet som läser. :)