fredag, juli 25, 2008

the dark knight

Såg nya Batmanfilmen igår kväll och blev allt annat än besviken. Jag satt och applåderade (i tankarna) och hoppades att filmen aldrig skulle ta slut.

Visst, jag kan förstå om man refererar både till Bond och Mission Impossible (som i DN) men - det här är bättre än Bond har varit på tusen år, minst, om någonsin och Mission Impossible någonsin har varit. Mycket bättre.

DN verkar ha hakat upp sig på nördar, för idag skrevs det om nördar som vore vi (gav upp att läsa en bok som vände på verben som jag precis gjorde, för mycket, men men...) Frankensteins monster och det är väl så, att jag är en nördjävel och om man inte är en nörd så kanske man inte tycker att "The dark knight" är världens bästa film. Hur som helst blev jag så förtjust att jag tänkte att jag nog skulle vilja ha en full hd-teve och en bluray-spelare nästa gång jag ser filmen. Ja, förutom den gången när jag ser den på bio igen, för det gör jag nog.

Inga kommentarer: