fredag, september 05, 2008

socialt beteende

Övar mig i att titta ner på mobilen tillräckligt mycket för att inte råka se den där personen som jag inte orkar ha sällskap med till centralen (eller längre). Det går bra! Så vuxet oxå.

---

Måste »rycka upp mig« (eller var det »ta mig i kragen« jag skulle göra?)! Går och känner mig smådeppig över saker i stället för att ta tag i problemen (i den mån det rör sig om problem jag kan ta tag i). Även om världen utanför är i kris så har man, enligt den där föreläsaren (vars namn jag inte minns), rätt till sina egna skitproblem - och det utan att någon behöver ta på sig rollen som den som pekar på en och kallar ens problem för »ilandsproblem«.

---

Jag och indiekidsen har likadana jackor. En jacka i svart skinnimitation från HM. Jättefin, men varm och den andas inte direkt, så jag passar på att använda den nu, i några dagar, medan vädret tillåter.

Inga kommentarer: