tisdag, juli 14, 2009

ps i love (inte) seven pounds

Av någon anledning såg jag först »Seven Pounds« och kvällen efter (i förrgår?) »P.S. I Love You«.

Förutom att de borde ha skippat första halvminuten av »Seven Pounds« så puttrade den väl på i gemytlig takt. Men första sekunderna berättade i princip hela filmen. Inte bra, bara jävligt irriterande. Jag gillar Will Smith. Vem vet varför?

Kvällen efter såg vi »P.S. I Love You«. Gerard Butler, alltså. Jag kan inte peka på vad det är, men det är något som jag inte gillar med honom. Kanske att han nästan är Gerard Depardieu. Sen gillar jag inte Hilary Swank heller riktigt. Säkert beror det på någonting ofördelaktigt skitsnack jag har hört eller läst om henne.

Ändring 30 juli 2009. Det såg förjävligt ut. Nu har jag ändrat... Och hux flux fick jag för mig att kursivera namnen i stället för att använda citattecken. Ombytlig och gullig, det är jag det. (Och konstig.)

Inga kommentarer: