söndag, augusti 23, 2009

klockor - ett och ett halvt år senare

Idag har jag googlat efter klockor igen. Jag vet att jag skrev om någon särskild klocka på Gubbsodas blogg. Hann googla mig trött innan jag hittade det jag sökte, men jag gav mig inte. Så ... Seiko Sumo hette klockan jag pratade om då. Men näe, jag vill inte ha en Sumo längre. Jag vill inte ha en självuppdragande klocka. Jag vill ha en klocka som visar tiden med sekundprecision. Det är det som gäller. Jag vill ha en klocka som jag inte måste använda dagligen, en klocka som vet tiden fast jag inte har den på mig. Det innebär att jag kan välja mellan a) att köpa en ny klocka, b) att nöja mig med Casio-klockan som jag köpte innan jag fick för mig att jag behövde en automatisk klocka och c) att kolla på mobilens klocka. (Mobilens tid synkar mot datorns tid som synkar mot något atomur i världen. Precis den sortens sekundprecision som jag vill ha, alltså.)

Inga kommentarer: