tisdag, september 15, 2009

r.i.p. patrick swayze

Det är mycket »Nobody puts Baby in a corner« idag (och apropå det så har jag – och ungefär 742 999 personer till – trott att det är »the corner« han säger, men nu youtubade jag klippet och kom, efter x antal omlyssningar, fram till att han säger »a corner«). Dirty Dancing, ja. Jag har aldrig sett hela Dirty Dancing, trots att jag gillar Patrick Swayze.

Nej, min soft spot har med några andra filmer att göra, Nord och Syd, Youngblood (Jag vann ett mycket viktigt prestigevad över en före detta kollega, way before du och jag hade tillgång till internet och kunde imdb:a direkt. På den tiden var vi tvungna att gå till närmaste videobutik och dubbelkolla att jag hade rätt och hon fel) och Point Break ... och, så klart, Ghost, varför snackar ni inte mer om Ghost? Jag såg den på bio med min bästis/tjejkompis E. När min dåvarande flickvän fick höra att jag hade sett den filmen med en annan tjej blev hon ett åskmoln.

Sen, någonstans på vägen, tappade vi bort varandra, Patrick och jag. Idag känns det lite sorgset.

4 kommentarer:

Kära Hjärtanes sa...

Men puckon, varför i hela världen skulle han ha sagt "the corner"?

superkryp sa...

Hon satt ju i ett specifikt hörn.

Kära Hjärtanes sa...

Så när du frågar mig om jag behöver ett handtag så undrar du verkligen om jag behöver en sån där mojäng som man öppnar en dörr med? Är det du eller jag som är autist?

krypet sa...

Mm. Du.