måndag, november 15, 2010

telefonkåt

Idag var jag tvungen att lämna in min nalle på service. Hemknappen fungerar inte hundraprocentigt. När tjejen som tog emot den testade den så fungerade det självklart varje gång hon klickade. »Det är framför allt när man dubbelklickar«, sa jag. »Dubbelklicka?«, sa hon. Jag himlade med ögonen och förklarade att »det är så man växlar mellan program, multitaskar, du vet?«. Då dubbelklickade hon några gånger och verkade tycka att den fungerade som den skulle, varje gång, trots att den failade minst en av gångerna. »Mm, såhär: om de inte hittar nåt fel så kostar det 180 kr. Om de hittar något fel på den så kostar det ingenting«, hoppas jag att hon sa för nu har jag glömt exakt vad hon sa. Men, det är ju garanti på skräpet så jag tar för givet att en garantireparation är gratis. Jag hatar när de säger sånt. Om telefonen hade fungerat som den ska så hade jag inte lämnat in den för reparation. Ni vet, re-pa-ra-tion.

Jag längtar efter min nalle.

2 kommentarer:

Catherine sa...

:.......(

Sabellilja sa...

Ja, man kan ju undra vem som frivilligt skulle vara utan nalle i flera dagar om det inte vore nödvändigt!? Hon har nog ingen ippe...