tisdag, december 07, 2010

avgifter -- ur askan i elden?

Idag retar jag mig på Comhems avgifter för det analoga teveutbudet.
Det kostar 99 kronor i månaden och har alltid gjort. Förr har jag
aldrig haft något alternativ (till Comhem) och har således inte retat
upp mig. Det skulle bara ha varit ohälsosamt. Det är det säkert nu med
men nu måste jag.

Oavsett om jag har teve, telefoni och/eller bredband så tar de
tydligen ut en avgift om 99 kronor i månaden för sina analoga
(skit)kanaler. Det tycker jag är -- mitt nya favoritord -- horribelt.
Frågan är om det är tillräckligt irriterande för att jag ska orka
bråka om ångerrätten, för att bli av med ett -- sexsiffrigt (!) --
telefonnummer som jag skaffade i förra veckan och flytta det till
nästa bolag -- Telia. Ett bolag som man ju har betalat jag vet inte
hur många tusen extra för att de hade monopolställning tidigare. Ur
askan i elden?

Alternativet är att ta det piano, behålla telefonnumret (för 600 kr
extra, ungefär) och om ett år flytta över allt till Telia (om jag
fortfarande är nöjd med deras tevetjänst om ett år, vill säga).

Orka!

Inga kommentarer: