söndag, april 09, 2006

itunes bestämmer

Snodde idén från Ninni som snodde idén från Jessica som snodde idén från Britta (men nu orkar jag inte länka längre... Kolla själva om ni bryr er!)

Hur många låtar?: 4828 st.

Sortera låt efter titel:
Första låten: ...ingen neråtsång (Thåström)
Sista låten: Österns röda ros (Imperiet)

Sortera efter tid:
Kortaste låt: Intro (Ebba Grön) 0.14
Längsta låten: The Crooked Beat, The Clash 21.10

Sortera efter album:
Första låten: Ulakanakulot, Virgin Prunes
Sista låten: Suffragette City, Ziggy Stardust

Sortera efter artist:
Första låten: 96 Tears, ? and the Mysterians
Sista låten: Bad Dream, Yvonne

De fem mest spelade låtarna:
1. Home (Depeche Mode (dm))
2. It's no good (dm)
3. Eld upphör (sci-fi skane)
4. Det overkliga (sci-fi skane)
5. Uselink (dm)
Men det är nåt mysko med det här. Jag tror att jag glömde mac:en på så att sci-fi kördes en hel låt. Om man bara räknar de låtar jag medvetet lyssnat på senaste tiden så skulle alla fem vara dm-låtar. (Bra eller dåligt, you tell me.)

Första låten som kommer upp på Shuffle:
Press Darlings, Adam & the Ants

Sök ...
"sex", hur många låtar kom upp? 32 st.
"love", hur många låtar kom upp? 223 st.
"death", hur många låtar kom upp? 17 st.
"you", hur många låtar kom upp? 422 st.
"chewbacca", hur många låtar kom upp? 0 st. (Jag har inte ens Luke Skywalker med Broder Daniel...)

***

Det blev ju inte så roligt det där...?! Eller, jag menar, det säger inte särskilt mycket om min musiksmak. Det ser ut som att jag är helt såld på Thåström (vilket jag iofs nästan är, eller i alla fall har varit) och Depeche Mode (vilket jag iofs ÄR men aldrig har varit tidigare i livet). Sci-fi Skane har jag inte hört mer än ett tiotal gånger och här ser det ut som den är på varje dag... Jag har en enda låt med Yvonne. Jag har en enda låt med "? and the Mysterians". Men... jag fick i alla fall nåt att göra några minuter.

ps. Jag märker att jag nog är inkonsekvent med hur jag skriver i alla fall. Ibland skriver jag det som tre ord och ibland som ett. Vilket som är korrekt men vilket är snyggast?

Inga kommentarer: