torsdag, juni 10, 2010

afte

Jag har afteblåsor titt, tätt. Häromveckan fick jag tips om ett supermedel som skulle hjälpa mot såna blåsor. Problemet är bara att det kostar 130 kr för två behandlingar så innan jag känner att jag vill offra sextio spänn på en blåsa så vill jag att det ska vara en rejäl jävel jag offrar det på. Idag var det så. Problemet är att jag verkar vara inne i ett idiotspann (värre än vanligt) och läste inte bruksanvisningen ordentligt. Jag trodde att jag hade gjort det men tydligen inte.

Jag öppnar soppan och häller nästan allting rakt i munnen. Inte sväljer men ändå. Det stinker svavel och bränner i en stor del av munnen och ungefär då inser jag att jag skulle ha knipigt av toppen av topzen och sen duttat med den topzbiten som blev kvar (den delen som satt nedtill). När jag väl fattade det så kändes det faktiskt som att det hjälpte. Fast tungan ser död ut.

Själva svavlet i historien klingar väldigt bra ihop med att vi såg slutet av Rosemary's baby just idag.