fredag, juni 18, 2010

lönesamtal

Idag — lönesamtal. Jag begärde en höjning med fyra lax men det kommer jag ju aldrig att få. Jag brukar vara kass på att komma på rätt saker att säga när jag ska berätta om hur jag visar framfötterna, etc., men idag kändes det ganska bra. Chefen sa att han INTE kunde lova en höjning med fyratusen. (Om han inte till och med sa att det inte KOMMER att bli fyratusen, men det kan ha varit ett skräckscenario/-minne.) Han skulle i alla fall kolla upp vad han "kunde göra". (Kan och kan, klart att han skulle ha kunnat ge mig det. Håll tummarna för att jag får de där tusingarna.

Häromnatten drömde jag om det då kommande lönesamtalet. Jag skulle samtala med tonniskrypets rektor. Hon spelade piano under samtalet så jag kände mig underlägsen. Tur att det inte var den känslan jag hade på mötet idag. Det kändes som att jag fick fram det jag ville.

Inga kommentarer: