tisdag, februari 28, 2006

*host* *host* *host*

Delar just nu rum med en liten natthostare. Det är väldigt påfrestande, både för hostaren och mig. C, den första/andra/tredje (beroende på hur man ser på det) personen i hushållet ska försöka jobba heltid och därför tycker framför allt jag att det är vettigt att hon ligger i natthostarens rum.

I natt vaknade S (hostaren alltså) efter en mardröm och hade en obehaglig känsla i kroppen, han var alldeles skakis (både C och jag kände igen det från när vi var små). Jag kunde inte hantera det så bra (inte bra alls!) men som tur var visste C hur man skulle hantera det. Han lugnade ner sig efter några lugnande ord (och lite av att hon hade satte på en tecknad film). Så i morse vaknade S klockan halv sju av en hostattack och ville titta lite på teve. Teven fick stå på och jag försökte somna om, fortfarande dödligt trött efter nattvaket. Det gick rätt bra. Vaknade klockan åtta igen och har varit vaken sedan dess.

Nu börjar en lång väntan på att det ska bli kväll så att jag får sova igen... och den väntan kommer att bli lång.

Inga kommentarer: