måndag, december 31, 2007

årsbästa och årssämsta (2007)

Årets låt: Zero-sum (Nine Inch Nails)
Årets näst bästa låtar: Alla andra låtar på Year Zero, With every heartbeat (Robyn), Kingdom (Dave Gahan), All I need (Radiohead)
Årets platta: Year Zero (oxå NIN)
Årets film: 28 veckor senare (eller Half Nelson, kanske, men egentligen har jag ingen koll på när jag såg dem eller när de kom ut...)
Årets semester(för)ort: Hökmossen
Årets konsert: Nine Inch Nails (mm, mycket NIN i år)
Årets ångestdämpande medel: lillkrypet
Årets smärta: att bryta handleden var inte så skönt (men det fick mig att vakna till lite, tror jag)
Årets manick: iPod touch
Årets skräp: den hittills helkassa K850i:n
Årets bok böcker: Pappersväggar (John Ajvide Lindqvist) och Det andra målet (Jonas Karlsson)
Årets filmmusik: 28 veckor senare-temat
Årets påminnelse: Köp bubblet en annan dag än på just självaste nyårsafton...

4 kommentarer:

ninni sa...

Jag minns inte om jag redan tipsat dig om detta, men du som gillar NIN borde kolla in Saul Williams senaste skiva, producerad av Reznor. Den är löjligt bra, tycker jag. Finns att ladda ner för $5 eller helt gratis och lagligt här: http://niggytardust.com/

Gott nytt år!

p. sa...

ninna har helt rätt. och du har minsann lika mycket nin som jag på din årsbästalista. gott nytt år!

Anonym sa...

Var det 2007 du bröt dig?! Känns som det var eeeevigheeeter sen..

superkryp sa...

ninni: Nix, du har inte tipsat om det tidigare (vad jag minns), men p. har skrivit om honom på sin blogg och jag tänkte att jag skulle... men sen glömde jag (lång förklaring: för att jag omöjligt kunde bestämma mig för om jag skulle vara lika fräck som när jag tankade hem Radioheads skiva för noll kronor (skämmes ta mig fan) eller betala 35 spänn. Men snart kommer Radioheads skiva "på riktigt" och då måste jag köpa den ändå...).

p.: Samma favvolåt på skivan. How bizarre!

bajsan: Mm, tiden flyger iväg!

Gemensam smiley: :)