söndag, december 16, 2007

stardust

Jag såg Stardust häromdagarna (nackdelen med att se på film på allmänna kommunikation, när man inte har långt till jobbet). Jag blev lite förvånad, jag hade förväntat mig värsta skitfilmen, men tyckte att den var ganska rar till och med. Det kan ju ha att göra med Michan (Michelle Pfeiffer) (som väl alltid är bra?, eller om det är så att jag blir förtrollad av all botox hon måste ha proppat i sig!). Claire Danes då! Jättegullig och jättebra! Ja, ja. Killen (Charlie Cox) var oxå bra.

Jag förstår om folk jämför den med "Bleka dödens minut" (The Princess Bride) och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Det tråkigaste med "Bleka dödens minut" är att minnet av den är bättre än själva filmen är. Senast jag försökte kolla på den blev jag glad av att se Robin Wright Penn, men i övrigt snabbspolade jag mest.

Men en liten fråga. Hur kommer det sig att ett flertal av rollkaraktärerna kallade Tristan för Tristian? Jag hade tänkt kolla om Tristan presenterade sig för dem som sedan kallade honom Tristian, men det har jag inte kollat. Lite crazy.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Inconcievable!

Bleka dödens är ju fantastisk. JAg såg den som ung och den satte djupa spår i mig, så djupa att jag nu på senare år såg till att skaffa den på dvd, och bestämde sedan med brorsorna att den härmed är tradition och måste ses varje jul. Vi har inte missat en jul sedan dess.

Unknown sa...

Det är ungefär samma sak med Nightmare before christmas. Och där har jag redan introducerat min äldste son också.

superkryp sa...

1) Jag tror att allt blev lite förstört när Cary Elwes var så jävla dålig i Saw. Efter det släppte jag honom. Ha ha. (Jag undrar om han märkte nåt...)

2) Ah, den är ju för härlig. Den brukar Lillkrypet och jag försöka se oxå.

Unknown sa...

Du ser, jag har en helt annan inställning där, jag tycker att Elwes bara gjort en enda riktigt bra film och det är just Bleka dödens.. resten har varit under medel, och så har det varit i all evighet. Så jag har inte haft den där besvikelse-grejen som inverkar någonsin.