måndag, juli 28, 2008

snart får jag frågan:

»Vad har ni gjort på semestern?«

Jag kommer att svara att jag har »slöat«. Det svarar jag alltid. I år har jag inte ens badat, för det har bara varit riktigt fint i en vecka. I alla fall badfint (för mig).

Men lite har vi varit utanför stan, i Värmland, Vingåker och Gnesta. Cyklat hit och dit har vi gjort och bestigit Hammarbybacken.

Sen har jag -- för tredje året i rad -- misslyckats med att åka till Dammark. (Minnesanteckning till nästa sommar: Om någon frågar, nämn INTE Danmark.)

Köpte fyra, fem böcker, läste en. Fick för mig att hjärnan behövde rejäl gymnastik, så jag löste -- och misslyckades med att lösa -- sudokus (sudokun?). En jävla massa. Igår kom mina sudokudrömmar, mrs var redan där. Ettan här, tvåan där, trean där...

Snart framme vid jobbet. Ses.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Superkryp, det är meningen att man SKA slöa på semestern. Det är det som är semester... Fast jag tycker det låter som om du farit omkring en hel del. Och här ska du få en liten minnesanteckning att tillföra: nästa år - åk inte till Danmark!

superkryp sa...

Men Danmark kan vara alldeles, alldeles - underbart! :)