måndag, mars 09, 2009

rapportering?

"Jag trodde att jag skulle få lite rapporter från ditt nya jobb", sa Catherine igår. Det trodde jag med, ända tills jag började där/här. Det som har hänt med mig är att jag har blivit helt paranoid av/på det nya jobbet. Det känns som att alla tjuvlyssnar -- och nu menar jag inte arbetsgivaren, och jag menar inte på röstsamtal. Jag menar arbetskamraterna och resten av hackervärlden, på all datorkommunikation.

Första veckan kände jag varje dag att jag omöjligt kunde arbeta där. Andra veckan samma känsla. Tredje veckan funkade helt okej. Förra veckan, som var min fjärde vecka, funkade riktigt bra till och med. Men idag kommer en kille tillbaka och då blir ju antagligen gruppdynamiken förändrad. Om jag har tur så blir det lite gruppdynamik. Hittills har det inte varit så dynamiskt, men det är väl också dynamik, antar jag.

Inga kommentarer: