torsdag, mars 19, 2009

vinprovning

Jag var på vinprovning med jobbet nyss. Det blir lite för bla-bla-bla för att jag ska hålla mig vaken. Det kanske skulle kunna vara lite spännande om rätt person pratade om det. Nu blev det lite ointressant.

Fast lite intressant var det ändå. Han pratade om att man måste ha referensramar som man själv kunde relatera till, för att det ska ge en något. Det var ju lite vaket.

Sen pratade jag för mycket om något som jag inte har tänkt prata så mycket om. Inte för att jag borde hålla käften om det -- tvärtom! -- men för att jag är för dålig på att säga det jag _borde_ säga på ett bra sätt. Fan vet hur det lät. Ibland vill jag fortfarande göra som jag gjorde den där gången när jag var fortfarande var livrädd för att prata engelska. (Nu är jag bara halvskraj för det.) Ett par kom fram och frågade om jag pratade engelska. Jag svarade "Yes...", och ropade "CATTEN!" och vips kom Catherine och skötte resten av konversationen.

Inga kommentarer: