fredag, april 10, 2009

slumdog millionaire

Jag har inte varit så sugen på att se Slumdog Millionaire eftersom jag trodde att den skulle vara så Bollywood. Och det kanske den var, jag kan inte bestämma mig riktigt. (Har sett lite/ingen bollywood-film, så vem fan är jag att uttala mig?)

Plötsligt idag blev jag i alla fall sugen på att se den, så när Catherine kom hem från jobbet så passade vi på med en matinéföreställning.

För att det här inte ska bli ett dåligt försök till en recension så försöker jag hitta mig själv i stället, genom att skriva: Jag gillade den, men retade mig på en del saker. Programledaren ville man ju döda redan efter första frågan. Vilken konstig version av »Vem vill bli miljonär«, förresten. Ett cyniskt humorprogram.

1 kommentar:

Kryp sa...

Det ser ut som ett diktförsök, det är bara ett illa formaterat mejl. Fult. Fixar i morgon.