tisdag, mars 13, 2007

egenheter

"Tack", Jonas. Ha ha.


REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir “tagna” ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit “tagna” och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Det här blir riktigt banala grejer. Det konstigaste om mig själv har jag nog redan skrivit, tror jag.

1. Jag spelar gitarr på toan, om jag tror att jag ska göra "tvåan", alltså "det stora", jag menar "björna". Ofta blir det gitarrspel men inget mer...

2. Jag får "efterpanik" för saker som redan har hänt, och gått mer eller mindre (se fotnot) bra. Typ att måla upp ett skräckscenario och bli rädd igen, för nåt som redan är överspelat. (Jag inser att det säkert är skitvanligt, men visst är det crazy?!)

3. Jag älskar manualer. Jag kan lätt kolla i en manual till en pryl jag inte har, bara för att se om jag tror att jag skulle gilla manicken.

4. Jag härmar, ganska så omedvetet, folk som pratar med dialekt. Tyvärr händer det att jag försöker att härma någon som sitter precis bredvid mig...

--- tillfälligt avbrott ---

5 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Fyran är underbar! Precis så gör jag också! Ibland blir det riktigt, riktigt pinsamt...

FiaMeKnuff sa...

Jag tycker att ettan e underbar!! :D Hahahaha!! Fyran vet du ju att jag också gör.. Fast väldigt omedvetet.x

Anonym sa...

Vilken dialekt är du bäst resp sämst på?

superkryp sa...

joel: Jag är grym på värmländska (på riktigt)! Jag tror att jag är sämst på danska (inte en dialekt direkt då, men...). :)

Andra favoritdialekter:
- Göteborska
- Norrländska
- Gotländska (som jag oxå är oroväckande kass på)
- Norrköpingsdialekt (norrköpingska?)
- Dialekten som Ola Salo och Kattis Ahlström pratar (om de pratar samma diaklekt, men det gör de väl?)

Anonym sa...

Det kanske är samma dialekt, men jag tror att kattis är uppvuxen i malmö av göteborska föräldrar och ola är född i avesta och uppvuxen i småland. Kombinationerna kanske ger samma dialekt?