lördag, mars 31, 2007

forts. egenheter

Kom precis på en till egenhet. En riktigt jävla dålig egenhet oxå. Säkert nåt som talar om hur mycket som helst om min dåliga självkänsla...

5. Jag kan få för mig att jag tycker som någon annan, om den personen är någon som jag brukar tycka ha sunda åsikter. Så när Henry Rollins tycker att dödsstraff är okej, och att det är bättre att skjuta en snubbe i huvudet för fem spänn än att hålla honom vid liv för hur mycket stålar som helst per år så får jag för mig att jag tycker likadant och måste nästan tala om för mig själv att det är hans åsikt, inte min!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ahh! Har han sagt det? Alltså, det där teveprogrammet han har har verkligen förändrat min syn på den karln. Inte på ett bra sätt.

superkryp sa...

Nä, man måste tänka på att han i grund och botten ändå är amerikan, tror jag.

Det stod i en gammal intervju, men handlade kanske inte helt om vad han verkligen tyckte. Det kanske bara var ett slags resonemang... men jag vet inte.