söndag, juli 08, 2007

filmer

Har glott på några filmer de senaste dagarna.

Music and lyrics. Hmm, njae. Men låten fastnar. Har kommit på mig själv med att sjunga den flera gånger sedan jag såg filmen.

The good sheperd. Det kanske skulle ha funkat om inte jag är för rastlös för att orka hänga med. Nä vänta nu, vilket år är det nu? 45? 55? 61? Vem är han. Dessutom kollade vi på den engelsktextad och fick veta att dörren skulle smälla igen (innan den smällde igen), att kvinnan (vem det nu var) chucklade i bakgrunden, etc.

Transformers. Alltså, jag älskar sci-fi-filmer med varelser från rymden (Alien, etc.). Jag älskar sci-fi-filmer med robotar (Terminator, etc.). Men robotar från rymden... ganska så tveksamt. Bra action, men just det här med robotar från rymden, och särskilt den lilla roliga roboten som ska låta lite som R2-D2. Jag säger inte att jag tycker att den är dålig, det kommer bara att ta några fler tittningar innan jag gillar den.

Inga kommentarer: