tisdag, juli 31, 2007

lurar mot skrikiga ungar

Mina insjusar (T9:s variant av hörlurar) gick sönder igår på tvåan (bussen). En hållplats senare/efter klev en mamma, en pappa och deras lilla Hin Håle på. Hon skrek, skrek, skrek och skrek. De satt som fån och jag tänkte säga åt dem att, om inte de kliver av nästa hållplats så slänger jag av ungen, eller om jag bara skulle säga till ungen att hålla käften. (Jag hade senast i förra veckan pratat på jobbet om att det kan vara mer effektivt än att föräldrarna säger till...) Men jag sade ingenting. Varför sade jag ingenting? (Den som svarar rätt får en penna på nåt sätt.)

2 kommentarer:

Catherine sa...

Du sa ingenting för att du har en egen unge och för att du egentligen är en rätt trevlig prick! (jag vill ha nåra såna där staedlerpennor)

superkryp sa...

Fel svar, men kom och plocka ändå! :)

Staedtler!