söndag, juli 15, 2007

för att jag kan

Någonting tvingar mig.

Är på Södermalm igen, efter en vecka i spenaten. Ska jobba nästa vecka. Visst, det suger. Jag är ensam, fast jag inte vill vara det. Det suger oxå. Men ändå - Jag är på Södermalm. Det är fan alltid nåt.

***

Just det. En sak jag retade mig på med Jonas Karlsson-boken var att inte namnen var korrlästa. Nu är jag ute och promenerar - bokstavligt talat - men visst fan heter Eric Gadd, Eric med C? Åååh, nu har jag glömt det andra felstavade namnet...

Iofs har jag lurat en tjej jag jobbat med att jag alltid skriver namn i dess "grundform" (hmm, vad heter det?), för att "det blir ju så mycket lättare om alla programmerare slipper ta hänsyn till alla besynnerliga stavningar av världens vanligaste namn"! (Mm, hon trodde mig.)

Inga kommentarer: