måndag, januari 14, 2008

jag är ingen talare läsare (heller)

I fredags var det verksamhetsplanering och jag har svårt att känna mig delaktig. Varför? Jag bryr mig helt enkelt inte. Jag skiter i verksamheten, alltså måste jag ta det där jätteklivet för mänskligheten någon gång. Blir det i år...?

•••

Funderade på att John Ajvide kallade sig b-författare eftersom han alltid blandar in skräck (eller om det var för det övernaturliga?). Vilka är då a-författarna? Säg, för jag har ärligt ingen riktig aning. Jag kan ju gissa, men det blir gissningar på Nobelpristagare (eller kandidater) men är de de enda "riktiga" författarna? Jag menar, alltid skriver man ju om något. Ganska självklart, inser jag.

•••

Sov bort gårdagen, så nu ligger jag här sömnlös...

•••

Såg precis det sista avsnittet av första Dexter-säsongen och säg mig, visst var det meningen att man skulle ha förstått kopplingen (fast avsnittet redan har gått överallt så är jag rädd att spoilera för dem som inte sett än)... Är det meningen att man ska förstå, känna sig smart och därför gilla det man ser?

(Nedplitat på ippen. Håll utkik efter ev. bokstäver på fel plats...)

Inga kommentarer: