onsdag, mars 26, 2008

att söka jobb

Var på anställningsintervju igår, och fast man förstår att alla som blir intervjuade i princip svarar samma sak på alla respektive frågor så satt jag där och kan hålla många bollar i luften samtidigt (check) och gillar utmaningar (check). Dessutom har jag ett glatt humör (check), etc.

Skrev för länge sen att jag skulle applicera knepen från boken Spelet (om den där tönten som skriver om att ragga) på intervjusituationen genom att sitta och negga intervjuaren, typ "he he, värst vad ni var heta på gröten att veta allt om mig..." och "lugn, lugn, tjejen, du ska snart få leka frågestund med mig...". Det får bli nästa gång. För som den pessimist (jag inte sa att jag) är så tror jag inte att jag får jobbet.

2 kommentarer:

Urologen sa...

usch - anställningsintervju ligger på förnedringstoppen alltså.

Men av någon anledning tror jag inte att the game-liret funkar bättre. Det är väl det som är det sjuka, dom vill verkligen ha de där klyschorna besvarade med lika klyschiga positivismer.

superkryp sa...

Verkligen på förnedringstoppen!

Jag hoppas att de ville höra mina klyschor. Ha ha.