måndag, mars 31, 2008

hata ebay

Ebay. Klockbud.

1 click bid slutar funka när det är mindre än en minut kvar. Så jävla
irriterande.

F5. F5. F5. F5. F5. Etc.

Sex sekunder kvar.

Ny - dum - kille kommer in och bjuder över.

Webbläsaren hänger sig... eller hänger sig och hänger sig, när man har
sex sekunder på sig att fundera på om man ska lägga några tior till är
sex sekunder ingenting. Men det tar en sekund mer än det borde göra.
Fanskapet som bjuder över har varit med förr (till skillnad från mig,
och det är nog det som irriterar mig allra mest).

Nu vet jag att jag hatar Ebay och att jag måste tänka om. Antingen
bjuda tokmycket eller bjuda en gång och sen glömma bort fanskapet.

Bara det faktumet att det kallas att man VINNER en auktion gör mig
rödögd. Det är ju sjukt bara det. Dessutom, att sitta och vänta och
vänta till sista minuten och sen bjuda, det är ju totalt hjärndött. Nu
har jag lärt mig det. Jag måste fundera ut hur mycket jag kan tänka
mig att lägga som mest och göra det direkt.

Ja, ja. Nu ska jag lägga mig och sura/sova. Helvete.

3 kommentarer:

Urologen sa...

Japp, så där gjorde jag också de första nätterna. Blev irriterad alltså.

Sedan insåg jag att man måste bestämma sig för en sak, nämligen precis hur mycket man tycker sig vara beredd att ge för klockan. Och så ger man det. Eftersom ebays budningssystem sköter själva budandet åt dig så behöver du sedan inte bry dig. Antingen "vinner" du, eller så blir klockan dyrare än vad du känner dig beredd att betala.

Mina urverk är hemma nu förresten. Bullheaden är fantastisk. 6309:an är som ny.

superkryp sa...

Just nu ska jag bjuda på klockor från samma säljare som du köpte av. Jag har redan - av en händelse, mer eller mindre, sett dina klockor. Bullheaden är fanimig GRYM. Men som sagt, inte min påse riktigt.

Ikväll försöker jag en ny taktik. Ska se om jag har bättre tur nu...

Har fått för mig att jag vill ha en klocka tillverkad 1981. Mitt favoritår, när jag var ganska liten.

Urologen sa...

Nu är bilderna uppe.