onsdag, mars 05, 2008

idag...

... gick min favoritarbetskamrat på sjukskrivning inför mammaledighet. Buuuuhuuuu.


... köpte jag en "skiva" för första gången i år (tack för tipset, p.), men nu blev det ingen fysisk platta eftersom frakten är dyrare än plastbiten (vilket iofs är helt vettigt, men tråkigt och otänkbart eftersom det första jag gör när jag köper skivor är att lägga in den och göra om den till nåt som min iPod kan läsa (och spela)). Ganska intressant att första låten är (något av) en pastisch av (på?) Eric Saties Gymnopédie No.1. (I alla fall efter en första lyssning av första låten.)

... skrattar jag åt diskussionen om användning av citationstecken på Weird Science efter förra avsnittet som gick i USA (SPOILERVARNING!) av Lost.

... känner jag mig avis på Paolo Roberto (m.fl.) som bor i ett sånt där härligt kulturhus. Jag vill!

Inga kommentarer: