måndag, juni 23, 2008

jag är stööörd

Första semesterdagen. Trodde att det var fult väder, men nyss tittade jag ut och såg att solen sken över Södermalm. (Jag ska sitta inne hela dagen.)
---
Blir så jävla störd när (nån på/i) DN skriver om vilka som dör i vilka filmer, egentligen om att det är en ny trend, men utan att varna för att man kommer att rapa upp filmer som åtminstone delvis förstörs för att DN ropar ut att huvudpersonen dör i slutet av filmen. Jag hade redan sett alla utom en, men den filmen står oxå min "ska se... nångång"-lista, och nej, jag kommer inte skriva vilka filmer det är.
---
Har nån slags kramp i hela vänsterbenet och i foten. Måste vara för att jag kollade på fotbollen igår.
---
Tanka hem Jens Lapidus nya bok från DN.se? Retade mig ganska mycket på den förra boken, men nu funderar jag ändå på om jag ska lyssna lite. SURFPAUS. Det är tydligen uppdelat i tre delar. Laddar ner första delen och lyssnar. »Del ett. Kapitel ett. Smaken av metall i käften...« Stopp. Näe, jag skiter nog i det - ett tag.
---
Såg första avsnittet av Flash Gordon som började gå på sexan häromdagen. Vilket jävla skräp, och fast jag vet att det kommer att vara det sämsta jag någonsin har sett så har jag svårt att låta bli att se pilotavsnittet av teveserier, och i synnerhet av sci-fi-serier (som ju nästan alltid är kassa). Det är nåt fel under skalet på mig.
---
Mrs och jag såg Sex and the City-filmen igår. Hoppades att det skulle vara som ett bra avsnitt, kanske, men var inställd på att det skulle vara mer som ett mellanavsnitt och till slut var det väl som ett ganska kasst avsnitt, men ändå okej. Vet inte hur jag tänkte och det syns väl?
---
Har en bok som jag »borde« läsa, några som jag vill läsa (men inte kommer att läsa) och kanske några som jag faktiskt kommer att läsa den här sommaren. Funderar på att läsa några seriealbum oxå. Begravde det intresset i sin linda, för hundra år sedan, för att jag var en tunnis, för att min dåvarande omgivning tyckte att det var så jävla töntigt med seriealbum. Ska börja med att läsa om Watchmen, som står i bokhyllan. Tror jag.
---
Angående Jokern i nya Batman-filmen. På Fredrik Strage lät det som att Jokern alltid har hormakeupen, alltså att mejken alltid ser utsmetad ut. Hmm. Själv har jag lite svårt att se trailern och Heath Ledger utan att se haschtomten - killen han var i Lords of Dogtown - framför mig. (Å andra sidan har jag svårt att se James McAvoy utan att tänka på honom som faun i Narnia oxå.)

Angående sjukt höga förväntningar. Jag har sjukt höga förväntningar på The Dark Knight.
---
Lillkrypets senaste: »Du är så lättläst.«
---
Väntar på:
The Dark Knight
The X-files: I want to believe
Star Wars: the Clone Wars

4 kommentarer:

Urologen sa...

3-10 till yuma eller hur.


Intressant också att artikelförfattaren inte ängt med på I am legends EGENTLIGA slut (där han inte alls dör), så som det såg ut INNAN testvisningarnas resultat såg till att det blev något annat.

superkryp sa...

Jepp, 3-10 till Yuma.

Lite konstigt kanske det är. Jag tyckte att I am legend var ganska sådär oavsett slut. Nästa gång jag ser den kanske jag gillar den mer.

David sa...

Det här måste vara ditt allra längsta inlägg nånsin.
Jag är nästan förstummad.

superkryp sa...

Jag är fortfarande utmattad.