torsdag, juni 26, 2008

koncentrationssvårigheter eller nåt annat?

Oavsett vilken bok jag läser så står det bara bla, bla, bla, bla. (Det STÅR nog inte så, men det är så jag läser det.) Mitt förslag är att man helt enkelt skriver om böckerna i punktlistor. Bort med allt lull-lull och med mer pang-pang.

Jag kan inte peka på när det är, när det blir oläsligt, och egentligen gillar jag ju omständligt språk. Det känns fel att lägga ifrån sig böcker. Dåliga filmer har jag ju börjat stänga av eller snabbspola men med böcker känner jag mig så satans (första gången jag skriver satan här, tror jag) dum i huvet. »Nä, alltså, jag kunde inte läsa ut boken, det var för svåra bokstäver. De var liksom ihopklumpade efter varandra, jättemånga, och med bara ett livet mellanrum mellan varje sjok...«

Inga kommentarer: