söndag, augusti 31, 2008

bob hund - popaganda

Det är lite speciellt att bo fem minuter från festivalområdet. Man kan cykla hem och ta på sig lite varmare kläder när man inser att man kommer att frysa häcken av sig i kläderna man har på sig. I stället för att stå i kö en halvtimme för att köpa IKEA-pizza så kan man cykla hem och äta. Kalla mig pryd.

Klockan 22.00 igår kväll blev jag påmind om vilket band det är som är Sveriges bästa liveband. Mitt favoritord just nu - alla kategorier - är »övertänd« och om jag pratar om Thomas Öberg så är det nästan alltid det ordet jag använder för att beskriva honom. Redan i andra låten staplades monitorer på varandra för att, ja... för att. Det spelar ingen roll varför. (Oxå bara ett litet klipp.)


Lite senare. (Prolog: vi har fått reda på att hela publiken är med i bob hund och att vi i bandet är jävligt snygga. Nu, några låtar senare: (Tyvärr bara ett litet klipp.)


Det är så här bra rockkonserter ska vara. Konserten är slut. Årets konsert? Det måste det vara. (Ytterligare ett litet klipp.)

3 kommentarer:

Emma sa...

Åhhh jag blir så AVUNDSJUK! Själv har jag inte varit utanför dörren på ett par dagar, har snor istället för hjärna och ska göra bort mig inför 160 filmjournalister och branschfolk i morgon. Istället för att vara post-bob hund-glad.

superkryp sa...

Avundsjuk måste du vara! Men du, det kommer säkert att gå jääättebra i morgon! :)

Emma sa...

Såklart. Jag kommer säkert bara att nysa iväg nånting otäckt som hamnar i Måns Herngrens fejja. :)