torsdag, augusti 28, 2008

tveksam inställning


Jag antar att det inte är helt okej med mig, men efter att ha varit på min första begravning någonsin, FÖRRA sommaren, så har jag funderat en hel del - ja, lite för mycket, kanske - på vad jag skulle vilja att det spelades för musik på min begravning.

Är inte så impad av psalmer, så jag har lekt lite med tanken på att »The Beginning« från filmmusiken till »28 dagar senare« skulle skölja ut ur högtalarna. Maffigt, skrämmande och effektfullt (och helt idiotiskt, jag vet). Men ändå.

PS Fast nu när mrs lyssnar på Ultravox hela kvällarna är ett lite mindre skrämmande alternativ Vienna.

5 kommentarer:

Urologen sa...

Men det där är ju inte musik, det är ju bara ambience.

Anonym sa...

Dramaqueen!

superkryp sa...

urologen: så sant!

elvis: så sant!

Hedning sa...

Min syrra ville ha "i´m so excited" där sa vi närmast sörjande nej...

superkryp sa...

hedning: Glömde skriva: Om man inte är chockad redan så blir man det nog då! :)