onsdag, november 19, 2008

katalogisera mig, systematisera mig

Jag skulle behöva hjälp med att ordna upp alla papper som ligger på skrivbordet. Jag lägger alla viktiga papper överst. Det blir lite ohållbart efter några dagar kan jag säga. Jag borde sätta in viktiga papper i pärmar så att jag vet var de viktiga pappren är när jag behöver dem. Oftast är det papper jag har fått i digital form någon gång och om jag fick lika lagringsutrymme som på Gmail så skulle alla vara glada, men nu måste jag rensa bort en massa och då verkar jag rensa bort sånt som jag borde ha sparat. Att söka analogt är långtifrån (ihopskrivet?) lika tidseffektivt som att låta datorn leta i några minuter.

Hur gör ni? Vems kurs kan jag skriva upp mig för att gå på?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill du verkligen gå på en kurs hos mig?

Catherine sa...

jag tillämpar regeln : städa varje freda

superkryp sa...

Han som städar: Ja, du och the flate kommer väl imorrn som vanligt? Då får du ha en kurs så antecknar jag.

catherine: På riktigt?!

Catherine sa...

japp!