söndag, februari 07, 2010

phosphoral

Ikväll och i morgon bitti är det jag och Phosphoral. Dags alltså att bli rotad och filmad i rumpen. Jag brukar inte bli så nervis över just det men senast (2006) var det jättejobbigt. »Har du gått ned mycket i vikt?«, frågade doktorn och det hade jag. Då skramlar tydligen tarmarna runt mer ohämmat än om man är lite gödd. Nu är jag lite gödd igen så i morgon blir det kanske inte är så farligt. Har dessutom fått tips från min förra chef, om att man ska säga till doktorn att man är lite rädd/orolig, då får man något lugnade medel. (Det fick jag förra gången men jag gillar inte riktigt känslan att få lugnande, jag gillar att vara övertänd och jobbig. Eller?)

3 kommentarer:

Catherine sa...

det är väl ändå inte rumpen de ska rota och filma i utan tarmen!

Catherine sa...

eller ska du dansa rumpdansen för doktorn? så filmar han

superkryp sa...

Kanske hinner han filma lite rumpdans när jag byter om till sjukhussärken.