lördag, augusti 25, 2007

facebook

JAG LÄSTE DET HÄR hos p.

DE PRATADE OM det på jobbet i förrgår på lunchen och det var då jag insåg varför. Jag vill inte vara kompis! Inte med gamla klass- eller arbetskamrater i alla fall. I så fall har jag ju behållit kontakten med dem. Visst kan jag vara nyfiken på vad som har hänt med dem, men jag skulle aldrig vilja att nån från mina gamla skolor -- som jag inte ens gillade då -- blir min "kompis" nu. Att nån från förr skulle börja höra av sig ligger ganska högt upp på min paniklista (även om risken är minimal att nån skulle vilja kontakta mig).

MEN OM JAG inser nåt som jag inte insett hittills om facebookandet så kanske jag kör igång ordentligt. Så se upp gamla och nya kompisar, snart kommer det en request. Är ni med mig eller emot? Är det det jag är rädd för? Att bli nekad kompisskapet? Ha ha. (Svar: nej, det är inte det. Det är att behöva säga nej till någon som jag är totalt ointresserad av. Lite som den där jobbiga killen, som gick på samma kurs som jag under en termin, som såg att jag "hade msn" -- vem fan har inte det...? -- skickade en msn-förfrågan till mig som jag inte "kunde" -- jag är lame -- neka.)

Inga kommentarer: