onsdag, augusti 08, 2007

ordväggen och nin

Jag har gått in i ordväggen. Jag skulle behöva ha värsta flödet nu, men jag bara stapplar fram -- bildligt talat. (Bokstavligt talat sitter jag ned och har ångest över det oxå. Ledig stavas handlingsförlamad.)

***

Vi såg Nine Inch Nails igår. Det var nästan exakt samma spelning som i våras. Helt okej, men inte kaninbra. Varken "In this twilight" eller "Zero-summ", däremot spelade de -- kvällens behållning för mig -- Great Destroyer. Svinhögt, svinhårt och svinbra (för allt utom öronen)!

5 kommentarer:

ninni sa...

Kaninbra? Du menar att den inte fick dig att hoppa upp och ner??

p. sa...

jag som missade stora delar av förra konserten måste bara fråga -- körde de med den där digitala backdropen då också? och laptopsen?
i så fall fattar jag inte riktigt varför de kom tillbaka, förutom för att promota skivan lite mer? den hade ju bara sålt zero copies i sverige än så länge... haha

superkryp sa...

ninni: Jag hoppade tyvärr ingenting. De är fortfarande svinbra, men jag var redan mätt...

p.: Nä, hela den grejen var ny. (Det var det bästa med konserten, tyckte jag.) Det var nog mest att det i princip var samma låtar. Piggy, t.ex. Fattar inte att de spelade den igen. Jag inser att alla inte kan ha samma favvolåtar, men jag skulle ju mycket hellre ha hört "Capital G".

superkryp sa...

Glömde skriva förresten.

Jag vet att plattan har sålts i minst ett exemplar. Vi köpte den (fast vi redan lyssnat oss trötta på den, ha ha).

ninni sa...

Två exemplar. Jag har ett också. Men jag instämmer, jag är lite trött på den, den håller inte lika bra i längden som de gamla godingarna (och då menar jag självklart Broken och Still).