torsdag, augusti 23, 2007

just nu

Paolo Roberto-avsnitten i andra Stieg Larsson-boken var rolig läsning. Men att Lippe skulle operera brösten känns SO NOT trovärdigt. Dirty Stieg.

***

Glömde Moleskinen hemma. Nu känns den plötsligt SÅ viktig.

***

När Carrie Bradshaw skriver frågan som man får se att hon ställer (sig), är den i början eller slutet av hennes krönikor? Alltså, svarar hon på sina frågor eller avslutar hon krönikorna med frågor som läsarna får ställa sig?

***

Började precis läsa Lunar Park på svenska (har precis kommit ut på pocket) men känner mig redan lite tveksam till vissa översättningar.

9 kommentarer:

Anonym sa...

"Lippe"?

Inta kallas hon så i böckerna va va va?

Anonym sa...

Läs om Lunar på engelska en gång till istället! Du kommer bara bli sur annars, jag lovar.

superkryp sa...

sandra: Nä, men jag kallar henne det. :)

elvis: Det är inte "han" som översatt! Det är David Nessle.

Anonym sa...

håller med. det jag tycker är sjukt/sorgligt också är hur jäkla tydligt det märks att stieg verkligen vill vara mikael blomkvist. karln som alla kvinnor trånar efter. suck och stön.

för övrigt är det en på jobbet som tyckte att det fanns slående likheter mellan mig och lisbeth. hm. svårt att veta vad man ska tycka om det liksom.

Anonym sa...

Ah. Jag började undra om jag missat ngt viktigt.

David sa...

Ursäkta, Paulo Robert i Stieg Larsson-bok? Utveckla!

superkryp sa...

dexo: I "Flickan som lekte med elden" dyker Paolo Roberto upp som en av huvudpersonerna (i några kapitel). Det lustiga är att jag tycker att de kapitlen är de bästa i boken. Kanske för att jag -- för en gångs skull i Stieg-böckerna (har bara läst de två i den här serien) -- kan jag höra honom säga det som han säger i boken. Det var en kul idé, tyckte jag.

David sa...

Jamen berätta då. Jag känner ju PR, men orkar inte läsa SL. I want the juice! Knullar han transor?!

superkryp sa...

Inget knulla, bara slagsmål. Låna och bläddra fram till PR-kapitlen. De är roliga! Riktigt Paolo-tugg.