fredag, september 07, 2007

om roberto rodriguez idé om matlagning (med en twist)

Jag länkade till en video när Roberto R lagade mat för ett tag sen. Han hade en slags meny med maträtter han var bra på att tillaga, så att hans gäster kunde komma med middagsönskningar. Visst är det lite Spelet (den där boken om att ragga brudar) över det? Lite Svenne Banan att verkligen ha ett litet menykort stående i köket, med "rätter som man är bra på att tillaga". (Svar: Jo, det är det. Det är till och med Killinggänget...)

Hur som helst.

Jag funderade på en sak en natt, när jag tänkte på min chef som vill att vi ska gå ut och sjunga karaoke. Det har väl inte helt och hållet att göra med Roberto R-funderingarna men det finns en beröringspunkt och den kommer här.

Är det så karaoke-fantasterna gör? Övar in vissa låtar som sina hittar?, och gör som många gör med presentationer: bra inledning, lite svagt material, bra avslut.

I så fall skulle nog mitt örhänge bli China Girl. Det kom jag fram till medan jag låg och tänkte. Sedan låg jag och sjöng den tyst för mig själv, mitt i natten för att se så att jag fortfarande kom ihåg hela texten (det kändes som att jag behövde kunna den just där, just då). "I could escape this feeling with my china girl..."

1 kommentar:

FiaMeKnuff sa...

Hahahahahahaha!! Fy fan vad gulligt! Ligga och övnings sjunga för sig själv mitt i natten. :D