lördag, september 15, 2007

små band, små ställen, dyra gitarrer

Hur ser formeln ut för hur dyra gitarrer det är vettigt att ha för ett litet skitband som spelar i en liten skitlokal? Jag vet att det skulle kännas hur awkward som helst att ställa sig på Tre Backar (ett litet skitställe, där vilket litet sunkband som helst fick spela, men där oxå rätt koola band spelade på åttiotalet).

Det här är ett av mina problem.

I stället för att skita fullständigt i -- varför ens reflektera över faktumet? -- om jag skulle spela på Tre Backar (eller motsvarande ställe nu) med en gitarr som kostar mer än resten av scenutrustningen, så tycker jag att det känns jobbigt. Ursäkta ursäkta.

Jag skulle nog behöva en coach. Vem som helst utom Mia T-nånting. Hon är säkert världens bästa tjej men jag får myggbett när jag ser och hör henne peppa (men det kanske man får av alla coacher?).

***

Har youtube:at The Cult nu på morgonen, så nu ska jag a) köpa en White Falcon (igen) och b) kommer inte ihåg.

4 kommentarer:

FiaMeKnuff sa...

jag kan bli din coach! jag e skitbra på att peppa folk och jag kan en massa bra hejaramsor!

superkryp sa...

Åh, vad bra! Bevisa det. Favvoramsa?

ande sa...

Angånde The Cult:
b) måste ju ha varit att skaffa Billy Duffy(/Billy Idol/Christopher Lambert i Subway)-frisyr igen, såklart!

Angånde dyr gitarr:
Så länge inte alla har samma fabrikat på instrumenten så det ser sponsat ut(om man inte ÄR sponsad) så tycker jag man kan ha vilket instrumet som helst.

FiaMeKnuff sa...

shit.. favvoramsa. det finns ju så många bra! jag tänker på det några dar och återkommer! lita på det!!