fredag, september 28, 2007

if you can't beat them...

Tjejen i kassan kallar kassaapparaten "datan". Jag kapitulerar. Allt är datan från och med nu. Kan den göra beräkningar, ja, då är det väl en data. Vem bryr sig...

Jag gnäller inte när nån säger tv, fast jag ju inser att det inte är fullständigt korrekt. Att kalla en kassaapparat för datan är väl lite i värsta laget, men det är samtidigt så skönt jag-bryr-mente (eller jag vet inte skillnaden mellan en kassaapparat och en dator).

Jag bryr mig inte. Datan, datan, datan.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag hade en arbetskamrat en gång som med stora ord berättade om sin flickväns erfarenheter av att jobba med en dator. Hon gjorde det varje dag. Det visade sig sedan att det inte var en dator utan en färgblandarmaskin på en färghandel.

David sa...

"Data" ska uttalas på dalmål.
Jätteroligt.

superkryp sa...

andreas: Det är precis det jag menar! Det är inte så kinkigt. Det är ju en data! Ha ha.

dexo: Allt blir roligare på dalmål. Jag måste hålla i mig för att prata det i fel sammanhang, bara. (Jag härmar folk vid fel tillfällen...)