torsdag, april 10, 2008

hänger inte mä

Såg Lords of Dogtown häromdagarna (det blir ju så, som sagt, när jag kollar film på iPoden). Helt plötsligt insåg jag nåt som jag inte hade insett tidigare: Heath Ledger var ju bra! (Jag ligger efter med Brokeback, det blir så ibland när nåt övertänds (som ju den filmen gjorde). Jag tvärvägrar. Töntigt och konstigt, men sant. Har filmen hemma, men har inte sett den och det fortsätter att dröja innan jag ser den.) Jag har sett honom i några filmer, i princip utan att veta om att det var han. Nu visste jag att det var han och han är ju hur bra som helst. Egentligen vet jag inte vad jag tyckte om själva filmen, men som en kille som alltid varit för feg för att ev. bryta benen (och därför aldrig blev bra på att åka rullbräda) men ändå var barn när hela alltet pangade igång så gillade jag att se damp-ungarna köra sitt race.

Läste precis på Emmas blogg om Terminator 4 (och ev. har jag vetat om det men idag kom det som en mycket glad överraskning), att Christian Bale är med i den, som John Connor! Och apropå det, nu när jag ändå är inne på det spåret. Fan, vad det känns töntigt att ha Christian Bale som en av sina favoritskådespelare (och det har jag). Vilka har inte det?, brukar jag tänka på. Jag och alla andra psykfall + några till, kan jag tänka mig. Lite som det där med att man ville (inte jag, men andra, jag var sen på den bollen med...) gilla bob hund (och/eller vad fan som helst) innan alla andra började göra det. Att man vill vara den som inte gillar det som alla andra gillar. Äh, jag vet inte om jag har en poäng, troligen inte.

Funderar på att se Cloverfield. Missade den på största duken på bio och då funkar teven lika bra, men jag kanske borde vänta tills jag har en stor (jävla) LCD-teve. Men nej...

2 kommentarer:

Åsa sa...

Brokeback är överskattad! Se den inte!

I stort sett menlös sa...

Jag tyckte också Brokeback var överskattad, men jag tror ingen annan mer Åsa har hållit med mig om det tidigare.