lördag, november 07, 2009

gröna lyktan

De ska spela in en film om superhjälten Gröna Lyktan. W00t! Han var en av mina favorithjältar.

När jag var liten hjälpte (min storebror) Ande och/eller pappa mig att göra glasögon av papper och röd plastfilm. När jag sen hade de hemmagjorda glasögonen på mig var jag skitduktig på att hoppa till, och hänga mig kvar i, en sån där stolpe som man kan hänga upp i en dörröppning mellan dörrkarmarna (för att göra armhävningar i), mycket duktigare än när jag gjorde samma manöver utan att ha specialglasögon på mig.

Det var alltså ingen superhjältemask som Gröna Lyktan har utan mer vanliga glasögon, fast med pappersskalmar och rött glas (läs: röd plast). Fatta grymma glasögon.

3 kommentarer:

Miffo Maria sa...

Låter mer som Cyclops.

superkryp sa...

Ja, precis! Fast då visste jag inte vem Cyclops var.

Annika sa...

kommer ihåg dem!