lördag, juni 09, 2007

alla kan ju inte älska per gessle här i världen


Min bästis E sade att jag sparkade in öppna dörrar när jag gnällde om vad det nu var och så även den här gången — sannolikt.

Jag såg omslaget till Per Gessles nya skiva, "En händig man" (bara namnet... Ledin...). Men omslagsbilden. Shit, vilken bild. Anton Corbijn så klart. Jag har för mig att jag läste att omslaget till Mazarin kostade mer än resten av plattan kostade att spela in. Googlade och hittade att det var så den här gången (oxå). Det är ju jätteroligt!

Tänk om bara musiken återspeglade en uns av, jag vet inte vad, vad det är som Antons bilder visar.

Jag vet att Per inte behöver bry sig om vad jag tycker om honom men det känns så synd att det fortsätter att vara så här. Han verkar ju så trevlig och så är hans största minnesmärke "Hej hej sommartider" från studentflaken varje jävla sommar.

Får väl påminna om att det fortfarande är mig han ska ringa när han har tid för ett svenskt Depeche Mode. (Om nån undrar så ska jag vara Dave... och Martin. Per får vara "Fletch"... typ.) Jag kan nog hitta några luckor i kalendern...

Inga kommentarer: