torsdag, juni 28, 2007

låtar som...

Låtar som jag, varje gång jag hör dem (om jag inte har hört dem på länge), tycker är världens bästa låt:

Scoundrel Days - A-ha
Vienna - Ultravox
Heroes, Ashes to Ashes - David Bowie
Walking in my shoes - Depeche Mode (skulle jag säga om det inte var så att jag har hört den tvåtusen gånger det senaste året, så risken att jag inte hört den på länge finns inte)

***

Att Martin Gore nämndes i en av novellerna i Pappersväggar gjorde ju inte boken sämre. Fan, vilken nörd jag är. Ha ha.

3 kommentarer:

Catherine sa...

jamen JÄVLAR va bra Ashes to Ashes är!!

Vi lyssnar på den här i spenaten idag och jag sjunger så att väggarna skallrar.

Unknown sa...

OMG, har samma låtar. I varje fall Vienna och Walking in my shoes. Home brukar också få epitetet när jag hör'en. Svårt. För att inte tala om när man börjar snacka Världens Bästa Album. Tough competition!

superkryp sa...

catherine: Det roligaste är nästan att han sjunger "ashes to ashion" i första refrängen. 1.30 in i låten. Ha ha.

pojkfrullan: Ah, Home. Den hör oxå till låtarna jag har förbränt. Lyssnade säkert tvåtusen gånger på den med... Men nu var jag tvungen att lyssna. Mmm, sweet music.