fredag, juni 01, 2007

fou och m-a

Häromdagen såg vi Förortsungar. Lillkrypet sade, så fort de började sjunga - för de sjöng i filmen! - att det var det sämsta skit han sett.

Allvarligt! Det finns några få musikalfilmer (musikalfilmer, är det vad de kallas?) som är bra som musikalfilmer. Några få, alltså. Typ Singin' (eller är det singing?) in the rain, Grease. Ja ja, Sound of music. Och några till. Men nja, Förortsungar...

***

Igår kväll såg vi Marie Antoinette. Jag blev lite besviken. Inte på ögongodiset (hö hö), men på resten... Eller, kanske inte på musiken heller rå. Men lite besviken blev jag.

4 kommentarer:

Catherine sa...

gubbsjukt! ;)

superkryp sa...

Du är so åldersfixerad. ;p

FiaMeKnuff sa...

VA?! Jag såg typ början/halva förortsungar på jobbet här i veckan. Och jag tyckte att den verkade sjukt bra! Men det kan ju bero lite på att jag tyckte han killen var så snygg... Men ändå!

Anonym sa...

Jag blev också besviken på Marie Antoinette. Den var vacker och musiken är ju toppen, men annars kändes den rätt meningslös och nästan lite äcklig... Jag hade velat gilla den men det funkade inte för mig.