fredag, maj 23, 2008

kvalitetskontroll

Bra trummis? - jepp
Distad sång? - javisst
Fuzz på gitarren - vad tror du?
Trasigt/vemodig piano - tack och lov

Jag kanske ändrar mig men jag tycker att Trent har gjort det lite enkelt för sig. När de låter sången i Dicipline som kommer in för tidigt (antar jag) så vet jag inte om jag helt plötsligt (och för första gången i mitt liv) känner mig som en musiker, för jag skiftar mellan att tycka att det är lite roligt (har alltid varit svag för artister som låter publiken »vara med« i studion, som jag tycker att känslan kan bli) och att tycka att det bara är kasst att inte klippa av den lilla felinsjungna sångstumpen i inspelningsprogrammet.

Fast nu kom ju det där vemodiga ensamt. (Snälla gud låt aldrig det där pianot bli ordentligt stämt.)

Det jag är ute efter är, gör han verkligen en riktig kvalitetskontroll...? Jag kanske bara är av när han är på.

Förresten, otroligt kool att texterna syns i iPoden.

Osammanhängade... Hej.

Inga kommentarer: