fredag, maj 02, 2008

räntmästartrappan


Brukar fjanta mig och säga att "jag tar Räntmästartrappan" när jag ska skynda mig. Obegripligt, verkar mrs tycka, men jag tycker att det ligger rätt i truten.

---

Det var lite roligt att läsa Cronemans recension av Iron Man. Visst hade han en hel del poänger, men jag tycker att den - tack vare Robert Downey Jr, så klart - har något visst. Precis det som Sam Saimi och Tim Burton får ur sina skådespelare, det fixar Robert, kanske bara genom att vara sig själv. Jag har tyckt att han (åtminstone) nästan har pratat sönder vissa roller, men här funkar han hundraprocentigt. Sen, ang. kvinnosynen, är det ju så att Tony Stark ÄR en playboy och DET är ju sådär. Men nu är jag ingen recensent så jag blundar för vissa saker och tar till mig det andra!

Inga kommentarer: