onsdag, maj 14, 2008

teckensnitt

Är inne i ett teckensnittsskov. Inga teckensnitt är fina. Century Gothic brukar vara fint. FULT.

 

Arial. Är det ens ett riktigt teckensnitt? Är det inte så att alla teckensnittsdiggare (trainspottare på svenska heter tågdiggare, hur kul är inte det?!).

 

Skoja inte med mig. Comic Sans MS.

 

Brukar ju ha Georgia på bloggen. Georgia, kanske...?

 

Times New Roman. Ge dig.

 

Lucida Sans Unicode var jag inne på ett tag, men egentligen tycker jag att det är fult som fan, känner jag nu.

 

Verdana är för brett.

 

Georgia får det nog bli i fortsättningen oxå, ändå. I Outlook på jobbet oxå...

6 kommentarer:

Urologen sa...

Jag gillade den översta (men så är jag också en sans serif-snubbe).

Och inser sedan att du har en oavslutad mening där på arial. Kan du inte ta och avsluta den då, så vi får veta vad alla teckensnittsdiggare...

superkryp sa...

Century Gothic. Jag brukar gilla det, men det känns för tunt.

Meneningen skulle se hur så här: Är det inte så att alla teckensnittsdiggare HATAR Arial. Jag har läst någon teckensnittsdiggare kommentera det med att Arial inte ÄR ett teckensnitt. (Lite roligt, tycker jag.)

superkryp sa...

(Tack för att du uppmärksammade missen!)

Anonym sa...

Times New är ju trevlig. Faktiskt.

Urologen sa...

Jag är ju en sån sanserif-nisse att jag en gång gjorde en hel uppsats på c-nivå (gissningsvis 45 sidor) i just något liknande det där century gothic. (Kan ha varit agency också.)

Men eftersom uppsatsen handlade om David Cronenberg passade det rysligt bra.

p. sa...

typsnittsnördar säger att arial inte är ett typsnitt eftersom microsoft snodde verdana & gjorde om det lite för att kunna slänga med det i windows typsnittväska utan att behöva betala en massa för det. typ så, om jag inte missminner mig