tisdag, maj 27, 2008

tio i topp (filmlista)

01. Billy Elliot
02. The Matrix
03. Flykten från New York
04. Memento
05. Aliens (eller Terminator)
06. Nyckeln till frihet
07. Se7en (eller borde jag välja Fight Club?)
08. Star Wars V - Rymdimperiet slår tillbaka
09. Den engelske patienten
10. Trainspotting (eller "28 dagar senare" kanske...)

Nu har jag klippt och klistrat och jag kommer säkert att tänka "men vafan..." redan om några minuter. Blir smärtan för stor så pillar jag väl upp laminering. (Det skulle inte vara första gången.)

Tio i topp känns fan så mycket svårare än hundra i topp, men jag vet att jag aldrig skulle kunna bli helt klar med en sån lista heller.

3 kommentarer:

Urologen sa...

Inte så dum alls.

Jag föredrar Ripley framför patienten dock. Det finns ju en helt ny film med lille Billy förresten, ganska sexuellt laddad därtill. Den nya filmen alltså, inte billy.

Urologen sa...

Och då menar jag The talented Mr Ripley (regisserad av Minghella, precis som patienten)och inte leutenant Ripley ur Alien-serien.

superkryp sa...

Jag trodde nog att du menade "The talented...". Den är oxå mycket bra.

Allt beror på när/var man såg en film första gången, tror jag, för var på topplistan den hamnar.