fredag, augusti 11, 2006

uppe med tuppen

Vaknade tidigt och låg och snackade lite med Catherine. Hon var inte tillnärmelsevis lika pigg som jag var (och som hon borde vara).

När hon skulle pipa iväg till jobbet lade jag mig i soffan och började kolla på ett inspelat avsnitt av »Kalla fötter«. Men precis när hon stängt dörren efter sig hörde jag tassande steg i hallen.

Nioåringen kliver in i vardagsrummet och tror att han har »försovit« sig. Åååh! Ungen har ju sommarlov, för helvete. Kan han inte sova så att man får vara i fred, tänkte jag att jag kunde ha tänkt. Men så tänkte jag inte. Han halvslumrade i soffan i några minuter innan jag insåg att han inte skulle somna om och han fick överta teven.

Jag försökte mig på att läsa Nöjesguiden, men den är ju så jävla dålig att den är sämre nu än någonsin. (Vilket tyvärr inte säger så jättemycket...)

Inga kommentarer: