söndag, mars 26, 2006

american psycho och nördigt köpsug



För några (säkert fler än det känns som, det brukar vara så...) månader sedan gick jag förbi tidningsaffären på S:t Paulsgatan och såg en actionfigur föreställande Patrick Bateman, alltså huvudpersonen i American Psycho. De två anledningarna till att jag inte köpte den då var dels att det var söndag, dels att min son kan vara lite ängslig av sig. Han skulle ha kunnat tycka att det var obehagligt, t.ex. att Pat har en yxa (och det är det ju, men på ett härligt sätt). Nu fick jag ett sånt köpsug igen. Han behöver ju inte hålla i yxan. Det räcker ju att jag vet att "han" har en, om ni förstår hur jag menar.

Ett annat nörderkännande är att det låter "I have to return some videotapes" om min mobil när nån ringer. För att travestera Abba the movie (är osäker på om det är korrekt, men ni förstår andemeningen): I eat, I drink, I sleep American Psycho.

Inga kommentarer: